Vriendinnen

Even lekker met de meiden!

Even jezelf lekker laten gaan, even lekker met de meiden. Al kan je het nog zo goed vinden met je man, en ik deel ook echt alles met hem, toch heeft een vrouw af en toe behoefte aan een dag lekker met de meiden.

Tussendoor wordt er natuurlijk al veel besproken op Whats-app, maar ik had mijn beste vriendinnen al een hele poos niet meer fysiek gezien. We wonen niet zo dicht bij elkaar. Dus wat is het dan heerlijk, vooral in deze lockdown, om elkaar dan weer te spreken en te zien. Even alle perikelen van het leven bespreken, praten over mannen, kwijlen bij mannen, praten over collega’s, elkaar advies geven, elkaars emoties delen. En vergeet de wijn niet! Die is ook altijd aanwezig natuurlijk. En afgelopen weekend waren er ook cocktails, heel veel lekker eten en de Vrienden van Amstel Live-stream! Kortom, een recept wat altijd goed werkt!

Ik krijg er altijd weer even een oppepper van als ik ze heb gesproken en gezien. Een gelukkig gevoel, kan je het wel noemen. Ik ken ze sinds mijn studententijd en ik heb al behoorlijk wat fases van mijn leven met hen gedeeld. Eerder had ik ook wel goede vriendinnen, maar wanneer je dan een nieuwe stap nam (verhuizen, studeren, een vriend nemen), verwaterden deze vaak. Het werd dan snel ‘uit het oog, uit het hart’, wat echt killing is voor een vriendschap. Bij een vriendschap moet je van beide kanten blijven investeren. Blijven praten en gevoelens delen. Vooral als je op afstand van elkaar woont en je niet met één blik kan zien wat er dwars zit bij de ander.

En in de kindertijd zal je bijna letterlijk alles delen, en is dit vaak wat makkelijker te bereiken. Je zit vaak in de klas samen, spreekt en ziet elkaar elke dag. Maar als je volwassen wordt en je je eigen leven gaat leiden, je leven gaat delen met een man, een baan gaat zoeken, etc. dan wordt het vaak wat lastiger. Maar als je vriendschap sterk genoeg is, dan voelt het gewoon goed en is het prima om elkaar niet elke dag te spreken of te zien. Juist in de ‘volwassen-fase’, om het maar even zo te noemen, dan respecteer je elkaars leven. En dat heb ik bij mijn vriendinnen. Ik heb nooit een grote vriendengroep gehad. Dat past niet bij mij. Maar ik heb zoveel meer aan twee dames waar ik mijn hart kan luchten. En als we nu al een paar jaar onze lange-afstand-relatie kunnen onderhouden, dan weet ik dat we nog heel veel jaren BFF’s blijven.

Een gedachte over “Even lekker met de meiden!”

Plaats een reactie